nedjelja, 20. listopada 2019.

Parenzana

Kada pišete o Istri nemoguće je ne spomenuti Parenzanu. To je bila uskotračna željeznička pruga koja se koristila otprilike trideset godina. Parenzana je prvenstveno bila namijenjena prijevozu poljoprivrednih proizvoda sjeverozapadne Istre (vino, voće, povrće, žito). Prva dionica pruge spajala je Trst i Buje, a svečano je otvorena 01. travnja 1902. Nakon nekoliko mjeseci pruga je produžena do Poreča. Mada udaljenosti među gradovima i gradićima nisu tako velike, trasa je zaobilazila brežuljke i vodene tokove i iznosila je čak 122 kilometra. 

Putnički vlak je za prevaljivanje tih 122 kilometara trebao 6 sati, dok je teretnom trebalo 7 sati (kada bolje razmislim, slično je na nekima od hrvatskih pruga i danas). U planu je bilo produljenje pruge do Kanfanara, ali su Prvi svjetski rat i raspad Austrougarske prekinuli realizaciju planova. Dolaskom na vlast fašista u Italiji, pruga je izgubila na važnosti. Vlak je prošao Parenzanom posljednji put 31. kolovoza 1935. godine. Poslije je pruga razmontirana i, za potrebe rata, 1940. godine ukrcana je u Kopru na brod. Cilj je bio Abesinija. Buran i kratak život Parenzane završio je - pod morem. Brod je na putu do Abesinije potopljen tako da su i danas tračnice na dnu Mediterana. Danas je trasa Parenzane savršena za duge šetnje i vožnje biciklom.

Nema komentara:

Objavi komentar