srijeda, 27. studenoga 2019.

Višnjan

Neki misle da je današnje ime Višnjana nastalo od riječi Vicinius, Vissignanum, Vicianus i sličnih oblika koji znače „u blizini“, a označavale su da se Višnjan nalazi blizu Poreča. Drugi misle da je ime Višnjana nastalo od imena rimskog veterana kojemu je bio dodijeljen posjed na ovom području. Povijest Višnjana ipak nije počela s Rimljanima. Na brežuljku Montemez nalazila se prapovijesna gradina. Osim ove gradine, gradine su postojale na lokaciji današnjeg Višnjana i na brdu Petrovac. 

U antici i ranom srednjem vijeku zapadnije od Višnjana postojalo je naselje Dijan (naselje više ne postoji). U Dijanu je u 9.st. osnovan benediktinski samostan Sv. Mihovila pod Zemljom. U 16.st. samostan je dodijeljen drugom redu, a od 19.st. nije se koristio te su danas od njega ostale samo ruševine obrasle šikarom. Već u ranom srednjem vijeku Višnjan je bio okružen zidinama. Grad je imao dvoje gradskih vrata: Porta Grande (velika vrata) i Porta Piccola (mala vrata). Zidine Višnjana porušene su u 18.st.

2 komentara:

  1. Zbirka svih poznatih povjesnih dokumenata koju je objavio jedan od najvecih istrazitelja istarske povijesti Pietro Candler, Zove se Codice diplomatico istriano. Posto ju imam i pregledao sam sve dokumente , ime Visnjana prvi put javlja se na nekoj ispravi 1203 godine kao Lacum Visignani odnosno visnjanska lokva koja je bila jedna od tocki koje su se navodile kao medje poreckog biskupa. Nakon toga spominje se naziv Giusignani gdje je spominje kao mjesto i lokva, tek 1368 spominje se naziv Visignanum.Sve ostalo su nagadjanja koja nemaju podloge. Dilian spominje se u istoj ispravi 1203 godine gdje pise da se iz Diglana dolazi do Monte mesiuma koji se nalazi iznad samostana sv. Mihovila pod zemljom, a prema istoku nalazi se lacum Visignani. Sto i gdje se je nalazio Dilian neznamo.
    Pogledati prijevod iz latinskog u knjizi Visnjan kroz vrijeme ( str 25 )

    OdgovoriIzbriši
  2. Peter hvala na komentaru. Ovo sam pisala na blogu još 2007. godine. Ma koliko god sam se trudila biti točna, toliko sam shvatila da je to nemoguća misija. Nalazilla sam (općenito, ne samo za Višnjan) potpuno oprečne informacije po enciklopedijama, knjigama koje sam pokupovala. No zato me vesele komentari koji to ispravljaju :)

    OdgovoriIzbriši