Picanje jaja je bilo gotovo palo u zaborav. Oko 2000. godine, zahvaljujući Dušanu Rubiniću, ne samo da je tradicija spašena nego je picanje jaja postao i svojevrsni brand Mošćenica. Na Uskrs nakon mise pa sve do uskršnjeg ručka traje natjecanje u gradskoj loži u picanju jaja. Poanta je u tome da se novčićem (1 euro) u pet pokušaja, s udaljenosti od 2,8 m gađa jaje. Nije dovoljno da se jaje pogodi, novčić se treba zabosti u jaje. Svake je godine natjecatelja sve više, tako da se ubrzo moralo započeti i s drugim krugom picanja, u kojem sudjeluju najuspješniji iz prvog kruga.
Prije picanja svaki posjetitelj Mošćenica na gradskim vratima počašćen je čašicom medice, fritulom i jajem, a samo oni koji se prijave mogu picati. Ima tu i starih i mladih, domaćih ljudi i stranaca, žena i muškaraca.... Svaki natjecatelj, osim djece naravno, prije picanja mora popiti čašu vina. Najbolji u natjecanju dobivaju nagrade. U nagradnom su fondu pehari, pršuti, crno i bijelo vino, ali i diplome. Cijelo je natjecanje postalo poznato pa na Uskrs u Mošćenice dolazi velik broj posjetitelja. Picanje jaja je samo jedan djelić naše bogate povijesti koji je i zabavan, ali je i način kako uspješno promovirati svoje mjesto.
Nema komentara:
Objavi komentar