More oko Lošinja bilo je kobno za niz brodova. Kraj hridi Školjić blizu otoka Unije potonuo je teretni parobrod Etnea 8. studenog 1894. Olupina Etnee (fotografija preuzeta s web stranica Diving Shark) nalazi se na dubini
od 27-35 metara. Brod je stradao zbog greške u navigaciji. Hrid Školjić je očito bila fatalna hrid jer su blizu olupine Etnee otkrivene amfore. Očito je riječ o brodolomu nekog antičkog
broda čija je drvena građa odavno istrunula. U moru blizu Lošinja nalazi se i patrolni brod
Pelagosa. Brod je pogodio torpedo s talijanske podmornice 12. veljače 1918.
Brod su pokušali spasiti tegleći ga prema kopnu, no bez uspjeha. U stradavanju
broda Pelagosa ipak nitko nije izgubio život.
Kraj Lošinja stradao je teretni njemački motorni brod
Kapitan Diedrichsen. Prije kapitulacije Italije, brod se zvao Sebastiano Venier
i bio je trgovački brod. Njemačka ga je naoružala, a brod je trebao olakšati
opskrbu njemačkih vojnika na Egejskom moru. Brod Kapitan Diedrichsen je bio u
konvoju koji je krenuo prema jugu iz Pule 29. veljače 1944. Ovo mu je bila prva
plovidba u sastavu njemačke ratne mornarice. Potopljen je istog dana (29. veljače 1944.) u topničkom
napadu francuskih lakih krstarica Na brodu je bilo 96 članova posade. U napadu
je jedan član posade poginuo, pet članova posade je ranjeno. U istom napadu je
stradala i torpiljarka TA 37, ali je nekako uspjela stići do Pule. Južno od Suska nalazi se potopljen Pascoli, talijanski
parobrod stradao od mine 7. svibnja 1941. Olupina je pronađena slučajno, dok su
ronioci tragali za olupinom broda Kapitan Diedrichsen. Podatke o ovim brodolomima pronašla sam u Sušačkoj reviji broj 72 te u knjizi "Blago Jadrana - ronilački vodič po olupinama hrvatskog Jadrana" koju su napisali Danijel Frka i Jasen Mesić.
More oko Lošinja bilo je kobno za niz brodova. Kraj hridi Školjić blizu otoka Unije potonuo je teretni parobrod Etnea 8. studenog 1894. Olupina Etnee (fotografija preuzeta s web stranica Diving Shark) nalazi se na dubini od 27-35 metara. Brod je stradao zbog greške u navigaciji. Hrid Školjić je očito bila fatalna hrid jer su blizu olupine Etnee otkrivene amfore. Očito je riječ o brodolomu nekog antičkog broda čija je drvena građa odavno istrunula. U moru blizu Lošinja nalazi se i patrolni brod Pelagosa. Brod je pogodio torpedo s talijanske podmornice 12. veljače 1918. Brod su pokušali spasiti tegleći ga prema kopnu, no bez uspjeha. U stradavanju broda Pelagosa ipak nitko nije izgubio život.
Kraj Lošinja stradao je teretni njemački motorni brod Kapitan Diedrichsen. Prije kapitulacije Italije, brod se zvao Sebastiano Venier i bio je trgovački brod. Njemačka ga je naoružala, a brod je trebao olakšati opskrbu njemačkih vojnika na Egejskom moru. Brod Kapitan Diedrichsen je bio u konvoju koji je krenuo prema jugu iz Pule 29. veljače 1944. Ovo mu je bila prva plovidba u sastavu njemačke ratne mornarice. Potopljen je istog dana (29. veljače 1944.) u topničkom napadu francuskih lakih krstarica Na brodu je bilo 96 članova posade. U napadu je jedan član posade poginuo, pet članova posade je ranjeno. U istom napadu je stradala i torpiljarka TA 37, ali je nekako uspjela stići do Pule. Južno od Suska nalazi se potopljen Pascoli, talijanski parobrod stradao od mine 7. svibnja 1941. Olupina je pronađena slučajno, dok su ronioci tragali za olupinom broda Kapitan Diedrichsen. Podatke o ovim brodolomima pronašla sam u Sušačkoj reviji broj 72 te u knjizi "Blago Jadrana - ronilački vodič po olupinama hrvatskog Jadrana" koju su napisali Danijel Frka i Jasen Mesić.
Nema komentara:
Objavi komentar