četvrtak, 4. studenoga 2021.

Istra - vlakovi

Danas ako želite ići vlakom iz Zagreba do Pule, u Rijeci ćete morati izaći iz vlaka, ući u autobus, voziti se do Lupoglava autobusom, pa sjesti ponovno u vlak za Pulu. Za to vam treba minimum devet sati, a ponekad i više od 20 sati. Drugi način je ići vlakom u Sloveniju i ovdje presjedati u vlak za Istru. Mada je Istra sastavni dio Hrvatske, željezničke pruge koja spaja Istru s ostatkom Hrvatske nema. Doduše, u nekim predizbornim kampanjama slušali smo i o tome, naravno čim je kampanja završila, završila je i priča o vlaku za Istru. 

U vrijeme Austro-Ugarske tako nešto nije bilo moguće. Prvi radovi na gradnji pruge u Istri započeli su 17. prosinca 1873. u Pazinu. Za oko tri godine izgrađeno je 122 km pruge Divača – Pula te odvojak dužine 21 km od Kanfanara do Rovinja. Rovinj se naknadno izborio za prugu zbog rastućeg broja turista, ali i poprilično jake proizvodnje u Rovinju i okolici u drugoj polovici 19.st. Prva vožnja vlakom u Istri (na relaciji Divača - Pula i na relaciji Kanfanar – Rovinj) bila je 20. rujna 1876. Pruga Divača – Pula i danas je u uporabi, no ne i pruga Kanfanar – Rovinj kojom je posljednji vlak prošao 20. listopada 1966. Željezničke stanice izgrađene krajem 19.st. do danas nisu bitnije promijenile izgled (na fotografiji je željeznička stanica u Kanfanaru).

Nema komentara:

Objavi komentar