subota, 21. ožujka 2020.

Kaštel kod Buja

Na izlazu iz mjesta Kaštel, na nizbrdici prema Sloveniji s desne se strane nalazi crkva Svetog Sabe s grobljem. Crkva je sagrađena 1869. godine na mjestu starije crkve, a ima nekoliko vrlo vrijednih kipova kao i propovjedaonicu. Kraj crkve počinje uska makadamska cestica kojom dolazite do stare jezgre Kaštela, nekadašnjeg kaštela. Kaštel je sagrađen na istom mjestu gdje se nalazila prapovijesna gradina. Ovdje je otkrivena nekropola iz razdoblja od 8.-6.st.p.n.e. Nije poznato da li je postojao kontinuitet naseljenosti, no stara dokumentacija ponovno spominje Kaštel tek 1064. godine. 

Ostaci nekadašnjeg kaštela naziru se na vrhu brežuljka. Tamo gdje se nalazi mala kapelica (na fotografiji) nalazila su se vrata za kaštel. S ovih mojih lutanja po Istri, često pamtim neke susrete. U Kaštelu sam bila u rano proljeće 2010. Na dnu makadamske cestice bila je jedna draga mirna kujica. Pomislila sam da se izgubila, no ubrzo je stigao njezin vlasnik, stariji gospodin na biciklu. Rekao mi je da ga kujica uvijek čeka na ovom mjestu. Prema starom dijelu Kaštela penjali smo se zajedno, pričajući o svemu i svačemu. Tada sam saznala da su simpatični gospodin i njegova kujica tada bili jedini stalni stanovnici starog dijela Kaštela.

Nema komentara:

Objavi komentar