utorak, 10. studenoga 2020.

Uljanik – najveći brod

U zlatno doba hrvatske brodogradnje, u brodogradilištu „Uljanik“ napravljen je najveći brod, ne samo rekorder „Uljanika“ nego i cijele hrvatske brodogradnje. Tanker „Kanchenjunga“ (fotografija preuzeta sa stranica Hrvatske tehničke enciklopedije) dovršen je 1975. godine. Naručitelj broda bila je indijska kompanija „The Shipping Corporation of India Ltd.“ Tanker je bio dug 335 metara (Berge Istra i ostali brodovi „Berge...“ bili su dugi 314 metara). Srećom, ovaj megatanker nije doživio sudbinu brodova Berge Istra i Berge Vanga. I „Kanchenjunga“ je građen u fazi gradnje megatankera kada je, zbog ratnog sukoba između Egipta i Izraela, bio zatvoren Sueski kanal. 

Poput brodova Berge ... (Berge Istra, Berge Adria, Berge Vanga i Berge Brioni) i brod „Kanchenjunga“ je građen u dva dijela koja su se u završnoj fazi pažljivo spajala varenjem. Uljanik je za brod „Kanchenjunga“ napravio motor od 20.460 konjskih snaga koristeći pritom novu tehnologiju. Tanker je dobio ime po himalajskom vrhu Kanchenjunga (8.586 m, treći najviši vrh na svijetu). Brod je četvrt stoljeća plovio za ovu indijsku kompaniju.

Nema komentara:

Objavi komentar