petak, 11. lipnja 2021.

Krk - zrakoplovna nesreća

Dana 10. rujna 1976, avion British Airwaysa (let London – Istambul) sudario se u zraku kraj Zagreba s avionom Inex-Adria Aviopromet (let Split – Köln). Do strašne nesreće došlo je zbog pogreške zagrebačkih kontrolora zračnog prometa. U nesreći je poginulo 176 ljudi. Pet godina ranije, 23. svibnja 1971., došlo je do strašne zrakoplovne nesreće na Krku. Avion tipa Tupoljev Tu-134A letio je iz Londona na otok Krk. Do Krka je let bio normalan, no tada je avion ušao u jako nevrijeme. Istraga je pokazala da je obilna kiša prouzročila optičku varku pa se posadi aviona činilo da je pista bliže za otprilike 60 metara no što je doista bila. Avion je zbog toga udario u zemlju pri čemu se desno avionsko krilo odvojilo, a zatim se avion preokrenuo i zapalio (fotografija ostataka aviona nakon nesreće preuzeta s Telegram.hr). 


Kada je započeo požar u lijevom krilu i repu aviona zavladala je panika. Nitko nije mogao otvoriti vrata da putnici napuste avion. Piloti i oba inženjera leta uspjeli su izaći iz kokpita kroz prozor, no ni oni nisu uspjeli izvana otvoriti vrata aviona. Samo par minuta nakon pada aviona stigla je spasilačka služba. Vjetar i jaka kiša otežavali su gašenje požara pjenom. Do trenutka kada su uspjeli odškrinuti servisna vrata većina putnika umrla je zbog gušenja monoksidom. Jedini preživjeli putnik, Ranko Sarajčić, uspio je izaći kroz otvor u stražnjem dijelu aviona. Dvanaest minuta nakon pada aviona, vatra je stigla do opreme za kisik i došlo je do strašne eksplozije. Eksplozija je ubila malobrojne putnike koji se do tada nisu ugušili monoksidom. Nesreću je istraživao britanski ogranak za istraživanje zračnih nesreća (AAIB) koji je potom preporučio da se piloti educiraju o mogućim optičkim varkama koje mogu nastati prilikom  slijetanja aviona po jakoj kiši.

Nema komentara:

Objavi komentar